Puh. 0205 155

Keskittäminen on trendikästä, viisas keskittäminen rahanarvoista

Julkaisimme Taloustutkimuksella teettämämme tutkimuksen, jonka mukaan kiinteistö- ja toimitilapalveluiden keskittäminen on harvinaisen nopeasti kiihtyvä trendi. Trendien perässä juokseminen ei tietenkään aina ole viisasta, mutta viisas keskittäminen kilahtaa kassaan ja säästää ison kasan työpäiviä. Tällä hetkellä neljännes organisaatioista on keskittänyt palvelujen hankinnan yhdelle tai kahdelle palveluntarjoajalle. Yli puolet kiinteistö- ja toimitilapalveluja hankkivista päättäjistä uskoo, että palveluiden... Read More

Matka muutokseen on alkanut – tule mukaan!

Toteutamme vuosittain asiakkaillemme satoja tilamuutosprojekteja, mutta nyt olemme muuttamassa itse. Ja mikä matka meillä onkaan edessä! Kun saavut töihin, tuttu kahvikuppi ja pino papereita eivät odotakaan työpöytäsi nurkalla. Itse asiassa toimistolla ei odota edes omaa työpöytää. Sen sijaan voit valita mielesi mukaan työpäivääsi parhaiten sopivan työpisteen: Hiljainen huone on paras, kun haluat keskittyä vaativaan työhön.... Read More

Pomona piilossa: Koodinimi Kalevi

Istun toukokuisena aamuna kello 5.45 Pomo piilossa -ohjelman kuvausryhmän autossa valmiina ensimmäiseen koitokseen uudessa roolissani. Olen lähdössä soluttautumaan ISS Palveluiden 10 000 työntekijän organisaatioon salanimellä Kalevi. Sillä hetkellä en vielä aavista, mikä merkitys kokemuksella olisi itselleni johtajana, toimintamme kehittämiselle ja ennen kaikkea henkilöstömme ylpeydelle. Tapaan omassa roolissani paljon työntekijöitä ja tiedän, että meillä on töissä... Read More

Kiinnostaako energiatehokkuus? Laita kiinteistön energiasyöpöt kuriin

Me ISS:llä vastaamme asiakkaittemme taloteknisten järjestelmien toiminnasta ja käytöstä. Kokonaisuuden hallinta vaatii asiakkaan ja kohteen tuntemisen lisäksi myös teknistä erikoisosaamista, ja modernissa kiinteistössä tarvitaankin harjan ja ruuvimeisselin lisäksi tietokonetta ja tablettia. Työssäni olen huomannut, että toimitiloissa suurimmat energiansäästöt löytyvät laitteista, joiden toimintaan tavallinen käyttäjä ei voi vaikuttaa. Melkein puolet modernin toimiston energiankulutuksesta haukkaavat talotekniset järjestelmät, kuten... Read More

Uuden hälytyskeskuksen työympäristö tukee asiakaspalvelufiilistä

Hälytyskeskuksen uusien toimitilojen etsinnässä oli kaksi lähtökohtaa. Tilojen oli vastattava koviin turvallisuus- ja toiminnallisuusvaatimuksiin sekä mahdollistettava henkilöstölle ensiluokkainen ja viihtyisä työskentely-ympäristö. ISS:n turvallisuuspalveluiden historian merkittävin toimitilaprojekti alkoi jo neljä vuotta sitten, kun ryhdyimme etsimään parhaita mahdollisia toimitiloja hälytyskeskuksellemme. Tänä kesänä turvallisuuspalveluiden hälytyskeskus ja asiantuntijat saivat uudet tilat Espoosta. Samaan kerrokseen muutti koko ISS Palveluiden asiakaspalvelukeskus... Read More

Kun siivoojan työ on kutsumus

Mistä siivooja nauttii työssään? Mitkä asiat hän kokee työssään merkityksellisiksi? Voiko puhtausala olla kutsumus ja jos voi, niin mitä se edellyttää? Opiskellessani siivousteknikoksi Pohjanmaalla 1990-luvulla, mielessäni kyti ajatus siitä, miten siivousalan ja siellä tehtävän merkityksellisen työn arvostusta voitaisiin nostaa. Samoja kysymyksiä pohdittiin viime syksynä Suomen merkittävimmän siivousalan ammattitapahtuman, Finnclean-messujen, avajaistilaisuudessa. Siellä Filosofian Akatemian toimitusjohtaja Karoliina... Read More

Korkkarit kaapissa – sukellus ammattilaisten arkeen

Koko laajennettu johtoryhmämme sukelsi työntekijöiden ja asiakkaiden arkeen kahtena päivänä tällä viikolla, kun ISS:llä vietettiin Company Dayta. Itse pääsin heittämään jakkupuvun naulaan ja oppimaan turvallisuuspalveluidemme ammattilaisilta, mitä maailman paras asiakaspalvelu on käytännössä. Palaveriammattilaiselle ISS:n Company Day oli virkistävää vaihtelua, mutta ennen kaikkea avartava ja innostava päivä todellisten arjen sankareiden saappaissa. Osasin odottaa, että tapaan hyvää porukkaa... Read More

Vastuullisuus – hurskastelua vai tulosta

Lähestymme usein vastuullisuutta korkealentoisesti ja kullatuilla termeillä. Vastuullisuudella on kuitenkin suuri merkitys yritysten jokapäiväiselle liiketoiminnalle. Minulle palveluyrityksen toimitusjohtajana vastuullisuus tarkoittaa kilpailuetua ja puhdasta tulosta. Lähestyn vastuullisuutta kolmesta näkökulmasta: asiakkaat, henkilöstö ja tuloksellinen toiminta. Palvelualalla asiakkaat kaikkoaisivat nopeasti ilman luottamusta palveluntuottajan vastuullisuuteen. Niin häviäisi hyvä palveluhenkilöstökin. Pian myös tuloksellinen liiketoiminta haihtuisi savuna ilmaan. Asiakkaat – Maine... Read More

Maailman parasta palvelua rakennetaan palkitsemalla

ISS haluaa tulla maailman parhaaksi palveluyritykseksi. Tässä kisassa ei helpoilla mittareilla pärjätä, sillä menestystä arvioidaan kokemuksilla. Miten sinä, asiakkaanamme, koet tarjoamamme palvelun laadun? Strategiamme ytimessä on asiakaspalvelukulttuurin vahvistaminen. Haluamme ymmärtää asiakkaidemme tavoitteita ja liiketoimintaa niin hyvin, että pystymme ennakoimaan heidän tarpeitaan ja parhaimmillaan ylittämään heidän odotuksensa. ”Iloinen työntekijä on tehokas työntekijä”, totesi eräs asiakkaan toimitiloista... Read More

Yhteispeli ratkaisee menestymisen teollisuudessa

Menestyjä tarvitsee avukseen parhaat huoltojoukot – ne oikeat avainhenkilöt, jotka tuntevat teollisuuden erityistarpeet ja pitävät kilpailukyvystä hyvää huolta. Globaalin kilpailun pelikentällä pitää olla taitava yhteispeluri. Mitä kovempi paine, sitä enemmän tarvitaan parhaita osaajia ja strategista yhteistyötä. Teollisen tuotannon pyörittämisessä on omat haasteensa: tuotantoprosessin tehokkuuden on parannuttava jatkuvasti, energiakustannuksiin on kiinnitettävä huomiota, on vastattava kansainvälisten ostajien vaatimuksiin ja hoidettava koko tuotannon... Read More